Ce pigment oferă roșiilor culoarea roșie?
În comparație cu un suc de roșii obișnuit, fără aceste substanțe, varianta îmbogățită a redus semnificativ nivelul a trei proteine inflamatorii din sânge.
Știri de ultimă oră
Noul medicament pentru prevenirea HIV lovește Africa de Sud
Digitalizarea în Sănătate, o provocare pentru spitalele românești
Elizabeth Hurley, secretele unei siluete de invidiat la orice vârstă!
Prințesa Kate, mărturisiri despre lupta cu cancerul: cum se simte acumUn proces inspirat de păianjeni transformă proteinele din porumb într-un material similar plasticului Activitățile care te ajută să îmbătrânești sănătos fără efort fizic Ideea este să vedem dacă putem folosi intervenții alimentare pentru a controla inflamația.
Am vrut să demonstrăm prin metode riguroase că există un efect real, nu doar să presupunem că un aliment este antiinflamator, a explicat Jessica Cooperstone, coordonatoarea studiului și profesoară la The Ohio State University (SUA).
Beneficiile aduse de roșii și soia pentru sănătate Pe baza acestor rezultate, cercetătorii au primit finanțare pentru un nou studiu clinic care va analiza dacă același suc poate reduce inflamația la pacienții cu pancreatită.
Studiul actual a fost publicat în revista Molecular Nutrition & Food Research.
Licopenul este pigmentul care le oferă roșiilor culoarea roșie, iar izoflavonele din soia sunt compuși vegetali care imită parțial efectele estrogenului.
De ani buni, cercetările au asociat consumul de roșii și soia cu un risc mai mic de cancer de prostată și cu efecte benefice asupra metabolismului și inflamației, scrie EurekAlert.
În noul experiment, 12 adulți cu obezitate au consumat zilnic câte două doze de suc de roșii și soia timp de patru săptămâni. După o perioadă de pauză, aceștia au băut timp de alte patru săptămâni un suc de control, cu nivel redus de carotenoizi.
Poate alimentația să controleze inflamația din organism?
Iată ce efecte poate avea sucul de roșii și soia asupra inflamației Analizele de sânge au arătat că doar sucul îmbogățit cu licopen și izoflavone a redus semnificativ trei citokine inflamatorii: IL-5, IL-12p70 și GM-CSF.
Cercetătorii au observat și o scădere a TNF-alfa, o altă proteină asociată inflamației, însă rezultatul nu a fost suficient de puternic statistic. Oamenii de știință au analizat și modificările metabolice din urina participanților.
Rezultatele indică faptul că băutura influențează procese biologice importante din organism, iar efectele nu sunt produse doar de licopen și izoflavone, ci probabil de combinația complexă de compuși prezenți în suc.
Cercetătorii spun că tratamentele actuale pentru pancreatită sunt în principal paliative și urmăresc doar controlarea durerii și a simptomelor digestive. Ei speră că acest suc ar putea deveni, în viitor, o metodă simplă de reducere a inflamației și de îmbunătățire a calității vieții pacienților. Vă recomandăm să citiți și: Iată cum activitățile casnice ar putea fi benefice pentru sănătatea mintală!
Trucul simplu prin care ai putea încetini îmbătrânirea biologică Suprapopularea poate afecta fertilitatea. Un nou studiu explică de ce!
El: - Ești agitată?
Iulia Pârlea, în costum de baie.